«زنــــــــــــــــدگـــــــــی به تــــــــــــــوان فیــــــــــزیـــــــــک»

۲۲ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

اطلاعیه ی برگزاری اولین نشست سالانه فیزیک، دانشگاه پیام نور کرج . . .

 در بحر کمال در پی گوهر باش                   هم صحبت دوستان دانشور باش

با دانشمند چون فتادت سر و کار               در خدمت او مطیع و فرمانبر باش 



اولین همایش فیزیک دانشگاه پیام نور مرکز کرج، به همت انجمن دانشجویی فیزیک این دانشگاه در تاریخ 20 آذر ماه سال نود و دو برگزار میگردد.

این همایش با سخنرانی استاد عزیز جناب آقای دکتر منصوری ، میتواند نقطه ی آغازی بر انجام چنین گردهمایی هایی در سطح دانشگاه های استان باشد.در این همایش علاوه بر تعدادی از اساتید محترم دانشگاه های کرج ، دانشجویان فیزیک ، ریاضی و نجوم دانشگاه پیام نور مرکز کرج و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز شرکت خواهند داشت.

ساعت شروع جلسه ساعت 13:30 و ساعت پایان آن ساعت 18 میباشد. از شرکت کنندگان خواهشمندیم به موقع در مراسم حضور یابند تا بتوانند از برنامه های متنوع تدارک دیده شده نهایت بهره برداری را انجام دهند.

در پایان، ضمن ارائه ی بیوگرافی از سخنران اصلی جلسه جناب دکتر منصوری، امید آن را داریم تا روزی به یاد ماندنی را در تاریخ فیزیک دانشگاه های استان البرز رقم بزنیم.

مکان:کرج،میدان سپاه،بلوار ماهان،روبه روی استانداری البرز،سالن میلاد
ادامه مطلب...
۳۰ آبان ۹۲ ، ۲۳:۴۸ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بچه های انجمن فیزیک

اردوی روز فیزیک در دانشگاه تهران . . .

روز فیزیک «چهاردهم آذر ماه» در دانشگاه تهران . . . 


اردوی یک روزه دانشگاه تهران در روز فیزیک مورخ چهاردهم آذر ماه برگزار میگردد.علاقه مندان تا تاریخ هفتم آذر ماه فرصت دارند تا در سایت انجمن فیزیک ایران قسمت مربوط به روز فیزیک ثبت نام نمایند .هزینه برای شرکت در برنامه روز فیزیک بیست هزار تومان میباشد که توسط دانشگاه تهران برای غذا و مخارج دیگر دریافت میگردد.دوستانی که ساکن کرج هستند و موفق به ثبت نام شدند هرچه سریعتر اسامی خود را برای آقای بشکنی ارسال کنند که بتوانیم ماشین را هماهنگ کنیم .شماره تماس آقای بشکنی : 09126621686

ادامه مطلب...
۲۸ آبان ۹۲ ، ۲۱:۱۱ ۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

صد و دهمین باشگاه فیزیک تهران . . .

پل معلق آب:

چه چیز آب را در هوا نگه می دارد؟

عنوان این ماه باشگاه فیزیک تهران هستش و آقای رضا منتظری نمین از دانشگاه صنعتی شریف صحبت خواهند کرد . . .

پ ن : دوشنبه 4 آذر ماه دانشکده فیزیک تهران ساعت 17 تا 19 . . .  :)

ادامه مطلب...
۲۵ آبان ۹۲ ، ۲۰:۱۰ ۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بچه های انجمن فیزیک

کارگاه های عملی نرم افزار های پژوهشی


۲۴ آبان ۹۲ ، ۰۰:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

پاور پویینت سمینار با موضوع نظریه آشوب (نظم در بی نظمی )

این پاور پویینت در پنجمین سمینار هفتگی انجمن فیزیک دانشگاه پیام نور مرکز کرج توسط آقای مهدی بشکنی ارائه گردید . فایل از لینک زیر قابل دسترسی میباشد.

http://bayanbox.ir/id/1671240786872335878


مطالب دیگر در مورد نظریه آشوب 

۲۴ آبان ۹۲ ، ۰۰:۰۱ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

و چه شبی بود با دکتر اردلان

باشگاه فیزیک ماه پیش بسیار به یادماندنی بود

دکتر اردلان و نحوه بیانشون . چرخیدن مانند رقص برای بیان اسپین .جواب به سوالای بچه ها. سرپا ایستادن حاضرین به خاطر جا نبودن . بیان زیبا از تقارن و نیروها . ضربه آخر استاد در مورد هیگز . زیبایی جایگاه هیگز در فیزیک که به من چسبید.

آخرشم عکسهای دسته جمعی بچه های انجمن با دکتر اردلان

http://bayanbox.ir/id/6833690197269547206

 

 


 

 

مهدی بشکنی

۲۳ آبان ۹۲ ، ۲۳:۴۳ ۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

از ادیسون . . .

ادیسون میگوید : « من هرگز معنی شکست را نفهمیدم ولی دانستم که از این راه به نتیجه نرسیدم.پس باید راه دیگری انتخاب کنم.»


پ ن : اگه تا الان توی درس خوندن موفق نبودید یا نمره ای که میخواستید رو نگرفتید،روش درس خوندنتون رو عوض کنید.

۲۳ آبان ۹۲ ، ۱۴:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بچه های انجمن فیزیک

ششمین سمینار انجمن فیزیک . . .

«ماده ی تاریک»

عنوان جالب سمینار این هفته هستش که خانم بهناز فاضل راجع بهش صحبت خواهند کرد.سمینار روز شنبه 25 آبان ماه ساعت 11:30 تا 12:30 برپا خواهد شد.مکان سمینار روی برد مشخص شده.

۲۳ آبان ۹۲ ، ۱۴:۱۶ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دکتر یاسمن فرزان،‌ برنده جایزه ICTP در سال ۲۰۱۳ . . .

جایزه امسال مرکز بین المللی فیزیک نظری عبدالسلام (ICTP) به فیزیک دان ایرانی خانم دکتر یاسمن فرزان تعلق گرفت. کمیته‌ی جوایز این مرکز  دکتر فرزان از پژوهشگاه دانشهای بنیادی ایران و دکتر پاتچانیتا  چولالانگکرن از بانکوک را مشترکا لایق دریافت این جایزه دانستند. ارزش مادی این جایزه ۳۰۰۰ یورو است که به همراه مدال و لوح یادبودی در مراسم پنجاهمین سال تاسیس این مرکز که در اکتبر ۲۰۱۴ برگزار خواهد شد به برندگان تقدیم میشود. 

دکتر یاسمن فرزان نیز درباره سوابق تحصیلی و علمی خود گفت: من در سال 1369 هجری خورشیدی وارد دبیرستان فرزانگان (تیزهوشان) در تبریز شدم و در سال 1372 به عنوان اولین دانشجوی دختر ایرانی در قالب تیم پنج نفره المپیاد بین‌المللی فیزیک در این مسابقات دانش‌آموزی که در چین برگزار شد، شرکت کردم. در این مسابقات ضمن کسب مدال نقره و تقدیر به عنوان بهترین دانش‌آموز دختر شرکت‌کننده انتخاب شدم. تیم ما در آن مسابقات پنجم شد که بهترین رتبه‌ای بود که ایران تا آن زمان به دست آورده بود.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: در سال 1373 در دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف ثبت‌نام کردم، استاد ناظر من دکتر فرهاد اردلان بود که من را به فیزیک ذرات علاقمند کرد و در سال 1377 تحصیلات کارشناسی خود را تمام کردم.

محقق پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات)، خاطر نشان کرد: عنوان تز کارشناسی ارشد من «آکسیون‌ها در ابعاد بسیار بزرگ» بود که آن را زیر نظر استاد فرهاد اردلان نوشتم. پس از به اتمام رساندن دوره کارشناسی ارشد به تریست ایتالیا رفتم و در آزمون ورودی برنامه دکتری SISSA دانشکده بین‌المللی برای تحصیلات پیشرفته که یک موسسه تحقیقاتی بین‌المللی است شرکت کردم و همراه هفت دانشجوی دیگر در این آزمون قبول شدم. زمینه تحقیقاتی من فیزیک نوترونی بود و خوشبختانه پروفسور آ . یو. سمیرنف که فیزیکدان برجسته نوترونی است، مرا به عنوان دانشجویش  پذیرفت.

دکتر فرزان، خاطرنشان کرد: پس از یک سال در سال 1380 همسرم - دکتر شیخ‌جباری، فیزیکدان جوان پژوهشگاه و برنده جایزه عبدالسلام ICTP و جایزه فیزیک سازمان کنفرانس اسلامی در سال 2007 - یک بورس فوق دکتری در دانشگاه استنفورد گرفت و من وی را در سفر به آمریکا همراهی کردم. پروفسور مایکل پسکین رییس گروه نظری مرکز شتاب دهنده خطی استنفورد (SLAC) که پیش از سفر با وی تماس داشتم، مرا تشویق کرد تا تز خود را به عنوان مهمان در موسسه آن‌ها تکمیل کنم. هنگامی که در آمریکا بودم با استاد ناظر خود مقالات متعددی نوشتیم و در همان حال از فضای علمی بی نظیر مرکز نیز بهره می بردم. اگر چه من در چندین دوره در مورد تئوری میدانی و ابر تقارنی (توازنی) شرکت کردم. اما پرسیدن سوال و آموختن نکات ظریف این موضوعات از پسکین که خود نویسنده بهترین کتاب دانشگاهی در زمینه تئوری میدانی است، فرصتی بود که من همیشه به آن افتخار می‌کنم.

وی افزود: در سال 1383 به ایتالیا بازگشته و از تز خود دفاع کردم و پس از آن اگر چه از چندین موسسه در سراسر جهان از جمله دانشگاه کالیفرنیا( UCLA)، دانشگاه هاوایی و ساکلی فرانسه بورس فوق دکتری داشتم ترجیح دادم به ایران باز گردم و در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی کار کنم.

منابع:http://www.psi.ir/farsi.asp?url=http://www.psi.ir/html/news/news/news2_f.asp?id=1273

http://www.major-physics.blogfa.com/post-670.aspx



۲۲ آبان ۹۲ ، ۱۹:۲۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بچه های انجمن فیزیک

خطاب به دانشجویان ترم اول . . . «دکتر یاسمن فرزان از فیزیکدانان برجسته کشورمون»

و اگر دیر نباشه به ترم بالایی ها

با سلام
معمولا وقتی دانش آموزی وارد دانشگاه می شود کمی طول می کشد که با محیط جدید وفق پیدا کند. در دو ماه اول شاید به خاطر همین ناآشنایی با محیط افت تحصیلی داشته باشد. المپیادی ها از طریق اساتیدشان با محیط آشناتر بودند برای همین زودتر خودشان را پیدا کردند.

اگر تا کنون در درس ها نتیجه ی مطلوبی نگرفتید خیلی نگران نباشید اما با جدیت برای جبران ضعف تا آخر ترم از همین الان برنامه ریزی کنید. چیزی که از این پس باید بکنید آن است که "خودتان با خودتان" رقابت کنید. کاری نداشته باشید کی چه نمره ای گرفت. المپیادی ها چه کردند ؟شاگردان ممتاز کنکور چه کردند و....؟ کسانی موفق می شوند که ذهن خود را با این چیزها مشغول نکنند. به علاوه با مشغول نکردن ذهن با این که کی چی نمره ای گرفت این شانس را خواهید داشت که دوستان بهتر و قابل اتکا تری بیابید. منظورم از این که خودتان با خودتان رقابت کنید آن است که هر روز سعی کنید بیشتر در درس ها کوشا باشید و بیشتر مطلب یاد بگیرید و تمرین حل کنید. چنان که بارها گفته ام کیفیت درس خواندن مهمتر از زمانی است که برای درس خواندن می گذاریم.

روش درست درس خواندن این نیست که کتاب ها و مقالات را برداریم و همین طوری زیر سطور خط بکشیم یا با مارکر آنها رنگی کنیم یا از رویش مشق بنویسیم. خواندن صحیح مطالب زمانبر است. هرجمله را که می خوانید باید ببینید نسبتش با آن چه که قبلا آموخته اید چیست. آزمایش ذهنی ترتیب دهید و ببینید چه طور این مطلب را درآزمایش ذهنی تان می توانید بیازمایید. تمرین ها را با چند روش و با شرایط مختلف حل کنید. با دوستان درسخوانتان در مورد امکان های مختلف بحث کنید.

قبلا گفتم کنتراتی درس بخوانید. برای خودتان deadllineبگذارید که من تا آخر این هفته باید فلان مطلب را یاد بگیرم(نه آن که بهمان کتاب را بخوانم. بسیارند کسانی که وقت زیادی هم برای خواندن کتاب ها می گذارند اما دست آخر یاد نمی گیرند.)

موفق باشید

منبع : http://yasaman-farzan.blogfa.com/


«مهدی بشکنی»

۲۲ آبان ۹۲ ، ۱۹:۱۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

همینجوری :)

اگر وارد یک ازمایشگاه بشین و یک آزمایش را ببینید، از کجا میفهمید وارد چه آزمایشگاهی  شدید؟

1. اگر در آزمایش یک چیز سبز یا در حال تکان خوردن بود آزمایشگاه زیست است.

2. اگر آزمایش بوی بد بوجود آورد، آزمایشگاه شیمی است.

3. اگر دستگاه ازمایش کار نمیکرد،آزمایشگاه فیزیک است.



اگه خواستید میتونید بهش اضافه کنید :)

۲۱ آبان ۹۲ ، ۱۹:۳۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بچه های انجمن فیزیک

چهارمین کنفرانس ملّی پیشرفت‌های ابررسانایی . . .

مجموعه کنفرانس‌های ملی دوسالانه پیشرفت‌های ابررسانایی برای اولین بار در ۱۳۸۷ در دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف با هدف گرد هم آوردن پژوهشگران جهت بحث در مورد آخرین دستآوردهای تحقیقاتی این شاخه مهم از فیزیک ماده چگال برگزار گردید. متعاقباً دومین و سومین  کنفرانس از این سری در دانشگاه‌های شهید چمران اهواز و دانشگاه کاشان برگزار شد. دانشکده فیزیک دانشگاه شریف افتخار دارد که کنفرانس چهارم از این مجموعه با حضور سه میهمان ویژه، استاد آنتونی جی. لگت (برنده جایزه نوبل ۲۰۰۳ فیزیک در ابررسانایی و ابرشارگی)، استاد پاول چو (کاشف ابررسانای YBCO با دمای گذار بالاتر از نیتروژن مایع) و استاد وارن پیکت (استاد ممتاز دانشگاه کالیفرنیا) در روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ برگزار نماید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر بروید . . . 

http://www.psi.ir/farsi.asp?page=ncas4

۲۰ آبان ۹۲ ، ۲۰:۱۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بچه های انجمن فیزیک

روز فیزیک :)



14 آذر ماه روز فیزیکه . . .  :)

توی این روز بعضی از دانشگاه ها مثل دانشگاه تهران،دانشگاه شیراز،دانشگاه زنجان،دانشگاه تبریز و دانشگاه تبریز برای علاقه مندان به فیزیک برنامه ای ترتیب دادن . . . توی این روز علاوه بر اینکه با رشته ی فیزیک بهتر آشنا میشید میتونید راجع به بازار کار و کاربرد های فیزیک توی کشور اطلاعات بیشتر و دقیق تری کسب کنید.علاوه بر این ها به طور عملی با آزمایش های جالب فیزیک آشنا میشید و برنامه های جالب دیگه که میتونید توی لینک زیر بیشتر راجع بهش بدونید . . . 
۲۰ آبان ۹۲ ، ۲۰:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بچه های انجمن فیزیک

نظریه آشوب ( نظم در بی نظمی )

تئوری آَشوب / تئوری بی نظمی

تئوری آَشوب / تئوری بی نظمی... chaos theory

از آشفتگی زندگی زائیده می شود، در حالی که از نظم عادت بوجود می آید..آدامز مورخ آمریکایی

گردآوری: نرجس دهقانی زاده- کارشناس ارشد مدیریت آموزشی

محیا کننده : مهدی بشکنی

ادامه مطلب...
۱۸ آبان ۹۲ ، ۲۱:۱۱ ۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

اسامی سری دوم اردوی بازدید از تاسیسات انرژی اتمی کرج . . .

1.میترا قادری

2.نیلوفر نوایی لواسانی

3.پریسا نژاد علی

4.اعظم تکلو

5.زهرا کریمی

6.نفیسه نصراله زاده

7.مارال قنبری

8.زهرا ابریشم کار

9.مونا سرتیپ زاده

10.مریم فتح آبادی پور

11.بهناز علیزاد فاضل

12.افسانه قربانی

13.فاطمه رحیمی

14.مهدیه علوی حکمت

15.نسیم صاحبقرانی

16.رویا یادگاری

17.معصومه کوهپیمایی مراد دهنده

18.مهر انگیز نعمتی

19.الهه انوری

20.آسیه ایمانی

21پریوش باقرلو

22.پریسا اکبری

23.مینو نیک فلاح

24.مهسا ابن رسولی

25.نیلوفر مرادی

26.فاطمه رحمتی

27.سحر کردزاده

28.شیوا محمدی

29.مرضیه ابوالفتحی روزبهانی

30.مهدی بشکنی

۱۸ آبان ۹۲ ، ۱۹:۴۰ ۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

پنجمین سمینار انجمن فیزیک . . .

«معرفی دکتر منصوری و تکمیل نظریه آشوب»

روز شنبه 18 آبان ماه ساعت 11:30 تا 12:30 آقای بشکنی میخوان درباره ی نظریه ی آشوب صحبت کنند و در ضمن دکتر رضا منصوری رو معرفی کنند . همونطور که در پست های قبلی گفتیم قراره دکتر رضا منصوری به دانشگاه ما تشریف بیارند.با اینکه ایشون شخصیت برجسته ی فیزیک کشورمون هستند اما برای کسانی که ممکنه آشنا نباشند سمینار این هفته مفید خواهد بود . . . 

مطالب مفید در مورد نظریه آشوب 


۱۷ آبان ۹۲ ، ۱۲:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بچه های انجمن فیزیک

سومین گرد همایی رهیافت های نوین در فیزیک بنیادی

سومین گردهمایی فیزیک بنیادی که مربوط به فیزیک نظری بوده و بحث های خوبی در این گرد همایی صورت میگیرد در 15 و 16 آبان 92 برگزار میگردد . پیشنهاد میکنیم حتما برنامه های خود را برای شرکت در این گردهمایی تنظیم کنید . جمع خوبی خواهد بود. اطلاعات بیشتر در لینک زیر میباشد.

http://physics.ipm.ac.ir/conferences/fphy13/confinfo2.pdf


مهدی بشکنی

۱۰ آبان ۹۲ ، ۱۳:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

افشای جنبه‌های جدیدی از چهره جهان در یافته‌های محقق ایرانی


محقق ایرانی دانشگاه جنوب دانمارک با همکاری محققان دیگر موفق به ایجاد شیوه جدیدی شده‌اند که جست‌وجو برای فیزیک نوین در جهان را ساده‌تر می‌کند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تصور می‌شود که احتمالا جهان به شکل کاملا متفاوتی از پیش‌بینی‌های کنونی نظریه‌ها و مدلهای فیزیک ساخته شده باشد؛ از این رو به بررسی آن بخشهای طبیعت نیاز است که مدلهای کنونی قادر به توضیح آنها نیست. این حوزه با عنوان «فیزیک نوین» شناخته شده که درک انسان از جهان را وارونه کرده است.

«مهدی بشکنی»

ادامه مطلب...
۱۰ آبان ۹۲ ، ۱۳:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

خبر فوری

کلاسهای استاد عزیزی و استاد خدادادی در روز جمعه مورخ 10/8/92 برگزار نمیشود.

کلاسهای فوق العاده گذاشته خواهد شد . در ضمن هنوز در مورد تاریخ امتحان میان ترم کوانتوم 1 و الکترومغناطیس 1 خبری ندادن . . .


 

۰۹ آبان ۹۲ ، ۰۰:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

شرکت کنندگان در اردوی انرژی اتمی کرج . تاریخ 92/8/12

اسامی زیر روز یکشنبه مورخ 12/8/92  با در دست داشتن یک کارت شناسایی معتبر( ترجیحا کارت ملی ) رأس ساعت 7:45 در جلوی پله های دانشگاه حضور داشته باشند تا رأس ساعت 8 حرکت کنیم .

از آوردن تلفن همراه و دوربین و حافضه جانبی و لب تاپ و تبلت و .... خود داری کنید .

در صورت عدم حضور ، به آقای مهدی بشکنی اطلاع دهید.

 

09126621686

1.امیر طاهری اعظم

2.حمید علیایی

3.علی غلامی

4.مهدی شجاعی دموچالی

5.مهدی بشکنی

6.سید علی صادقی

7.آرش ضیامنش

8.مهدی کاشفی فیض آبادی

9.امین امیری

10.احسان احمد شیروانی

11.عباس خسروی

12.مسعود غنیمتی

13.میلاد خادمی

14.پوریا محمدی

15.محمد شیراوند

16.احسان اینانلو

17.محمد میر احمدی

18.پرهام رزم یار

19.پدرام رزم یار

20.سعید ابراهیمی

21.سعیده محمدی

22.فرناز امیر جلیلوند

23.زهرا آمره بزچلوئی

24.مینا زنگنه

25.پریسا جان جان

26.ماعده طاهری

27.سحر رحیمی

28.نسرین علوی نیک

29.فاطمه احمدی

30.سمیرا جباری

31.محیا کاظمی

32.سپیده انبار

33.سعیده فصاحتی

34.اعظم خانی

35.مهسا کاظمی

36.فاطمه حاجی زاده

37.فهیمه پهلوانی نژاد

38.اکرم عبدی

 

 

 

 

۰۷ آبان ۹۲ ، ۱۱:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰