در بحر کمال در پی گوهر باش                   هم صحبت دوستان دانشور باش

با دانشمند چون فتادت سر و کار               در خدمت او مطیع و فرمانبر باش 



اولین همایش فیزیک دانشگاه پیام نور مرکز کرج، به همت انجمن دانشجویی فیزیک این دانشگاه در تاریخ 20 آذر ماه سال نود و دو برگزار میگردد.

این همایش با سخنرانی استاد عزیز جناب آقای دکتر منصوری ، میتواند نقطه ی آغازی بر انجام چنین گردهمایی هایی در سطح دانشگاه های استان باشد.در این همایش علاوه بر تعدادی از اساتید محترم دانشگاه های کرج ، دانشجویان فیزیک ، ریاضی و نجوم دانشگاه پیام نور مرکز کرج و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز شرکت خواهند داشت.

ساعت شروع جلسه ساعت 13:30 و ساعت پایان آن ساعت 18 میباشد. از شرکت کنندگان خواهشمندیم به موقع در مراسم حضور یابند تا بتوانند از برنامه های متنوع تدارک دیده شده نهایت بهره برداری را انجام دهند.

در پایان، ضمن ارائه ی بیوگرافی از سخنران اصلی جلسه جناب دکتر منصوری، امید آن را داریم تا روزی به یاد ماندنی را در تاریخ فیزیک دانشگاه های استان البرز رقم بزنیم.

مکان:کرج،میدان سپاه،بلوار ماهان،روبه روی استانداری البرز،سالن میلاد

دکتر رضا منصوری ،فیزیکدان و استاد دانشکده ی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف هستند.زمینه ی پژوهشی ایشان نسبیت و کیهان شناسی است.دکتر منصوری دیپلم خود را در سال 1344 از دبیرستان رهنمای تهران گرفتند و در همان سال مشغول به تحصیل در دانشکده ی فنی دانشگاه تهران شدند.ایشان به علت علاقه به رشته ی نجوم راهی دانشگاه وین شدند و در سال 1351 مدرک دکترای نجوم خود را دریافت کردند.

دکتر منصوری در سال 1358 به ایران بازگشتند و به عضویت هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف درآمدند.ایشان یکی از بنیان گذاران پژوهشگاه دانش های بنیادی و مرکز تحصیلات تکمیلی در علوم پایه در زنجان و مرکز نشر دانشگاهی هستند.همچنین در فرهنگستان ربان و ادب پارسی فعالیت داشته اند.ایشان بنیان گذار انجمن فیزیک ایران پس از انقلاب اسلامی هستند و چندین دوره ریاست آن را به عهده داشتند.دکتر منصوری از سال 1361 به مدت 25 سال مدیر مسئول مجله ی فیزیک مرکز نشر دانشگاهی بودند و از آغاز انتشار مجله ی نجوم در سال 1370 تا کنون مدیر مسئول این ماهنامه هستند.ایشان یکی از پیشگامان همکاری ایران با سرن در پروژه ی ال اچ سی بودند.

دکتر منصوری هم اکنون مجری طرح رصدخانه ی ملی ایران هستند . . .

 

وبگاه شخصی دکتر منصوری :

http://www.rmansouri.ir/fa/