توی این پست کمی در مورد سمینارها می نویسیم و امیدواریم هر هفته شاهد سمینارهای بهتری از شما دانشجوهای فیزیک باشیم.

توی تک به تک و خط به خط درس های مقطع کارشناسی موضوعاتی فوق العاده جالب،نهفته هستش.این موضوعات و نکات رو در قالب سمینار ارائه بدید.

یه موضوع انتخاب کنید(حتی اگه خیلی ساده باشه).و هر چقدر میتونید اطلاعاتتون رو نسبت به اون موضوع زیاد کنید و بیاید و برای بچه ها از چیزایی که فهمیدید حرف بزنید.راجع به یه موضوع،کامل و شامل حرف بزنید بهتر از اینه که یه موضوع سخت انتخاب کنید که آخرشم خودتونم نفهمید چی گفتید!

:)))

برای مثال برید راجع به نیروی الکترومغناطیس (مربوط به درس فیزیک 2 و الکترومغناطیس 1 و 2) تحقیق کنید.به صورت پاور پینت یا هر شکلی که دوست دارید توی سمینار صحبت کنید و دانسته هاتون رو به دانشجوهای دیگه انتقال بدید.چیزی که فهمیدید رو بیان کنید.لازم نیست موضوعات سخت رو از حفظ بگید.

وقتی سوالی ازتون پرسیده میشه و جوابش رو نمیدونستید کافیه با اعتماد به نفس بگید:«نمیدونم.» .

این سمینارها برای اهداف مهمی تشکیل میشن.مثلا برای اینه که همه ی دانشجوها به این قدرت برسند که بتونند جلوی جمعیتی سخنرانی کنند و به قول خودمون ترسشون بریزه یا یخشون آب بشه.بنابراین اگر احساس میکنید توی ارائه دادن مطلبی ضعف دارید یا اعتماد به نفس ندارید حتما ارائه دهنده ی سمینارهای انجمن بشید و نترسید.شاید توی سمینار اولتون زیاد خوب ندرخشید اما قطعا با همین تمرین ها و با همین شروع ها یکی از بهترین سخنرانان خواهید شد.

از اینکه نکنه کسی شما رو مسخره کنه،نترسید.در هر جامعه ای افردی اندک هستند که از شعور اجتماعی برخوردار نیستند و مردم رو مسخره میکنند.شما اهمیت ندید.این طور افراد ارزش ندارند که شما بخواید از پیشرفت کردن و از یاد گرفتن عقب بیوفتید.

واقعیت اینه که شما با هر بار آماده شدن برای سمینار و با هر بار سخنرانی کردن،تجربه های ارزشمندی بدست میارید که در هیچ موقعیت دیگه ای نمی تونید بدست بیارید.